Köpvillkor

Köp- och leveransvillkor

Betalningsalternativ
- Förskottsbetalning: Du betalar in pengar i förväg på mitt bankkonto. Efter att du skickat din order genom mejl till mig får du information via E-post hur du går tillväga. Betalning skall vara inkommen på angivet bankkonto inom fem dagar, om inget annat är avtalat. Leveranstiden räknas från den dagen betalning inkommer på angivet bankkonto.

Leveransbetingelser
Normal leveranstid är cirka fem arbetsdagar såvida du inte gör en special order. Vi skickar beställningarna som vanligt brev, om ni inte kommer med andra önskemål. Angivna fraktkostnader gäller inom Sverige. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Delleveranser sker endast på din begäran och medför ytterligare fraktkostnad för dig. Det finns möjlighet för avhämtning i Kristianstad.

Frakt
Fast fraktkostnad på 20 kr tillkommer.

Ångerrätt
Som privatperson har du enligt Distansavtalslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. Du har inte rätt att ångra dig om varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas. Om du ångrar köpet måste varan återlämnas i väsentligen oförändrat skick. Ångerrätten börjar löpa den dag du fått varan.

Om du vill utnyttja din ångerrätt ska du skicka ett skriftlig meddelande till mig. Observera att det enligt lag är du som ska betala fraktkostnaderna.

Efter mottagandet av den återsända varan kommer köpesumman med avdrag för ursprungliga fraktkostnader att återbetalas till dig, på samma sätt som betalning har skett, inom 30 dagar räknat från dagen då jag mottog återförsändelsen, förutsatt att den returneras i oskadat skick.

Reklamation och returrätt
Om du mottagit en skadad produkt, eller om jag skickat fel vara, måste du reklamera varan inom 3 år från du tog emot varan och senast inom 2 månader från att du upptäckte eller borde ha upptäckt felet. 

Den skadade/felaktigt skickade varan ska återsändas i likadan förpackning och med samma transportföretag, som när den mottogs, tillsammans med en utförlig beskrivning av felet. Om jag inte kan skicka en ny vara till dig inom skälig tid, återbetalar jag, på samma sätt som betalningen skett, vad du har betalat för den skadade eller felaktigt skickade varan. 


Vi reserverar oss mot eventuella tryckfel i information och specifikationer vad gäller varor som förekommer i vårt sortiment. De bilder som förekommer på min blogg ska inte ses som exakta avbildningar av en viss vara. Perfekt färgmatchning för bilderna som visas på hemsidan kan ej garanteras eftsom detta varierar beroende på bildskärmsinställningar.

Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med mig.

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).